PRIORITY ŠKOLY: ŠKOLA S ÚSMĚVEM, RADOST Z POZNÁVÁNÍ. FORMATIVNĚ PŘISTUPUJEME, FORMATIVNĚ HODNOTÍME A POZITIVNĚ PŘEMÝŠLÍME.
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP K ŽÁKŮM
Respektujeme jedinečné schopnosti, vlastnosti, dovednosti a potřeby každého žáka.
HODNOCENÍ, KTERÉ NESTRESUJE, ALE ROZVÍJÍ
Slovní hodnocení v 1. a 2.ročníku, podpora formativního hodnocení – motivace k učení, redukce školního neúspěchu, podpora sebehodnocení a převzetí zodpovědnosti žáků za vlastní učení. Hodnotící karty pro rozvoj kompetencí žáků.
ZDRAVÉ KLIMA TŘÍDY
Třídnické hodiny od 1. do 9. ročníku, které pozitivně rozvíjí třídní i školní klima, zdravé vztahy ve třídě, aktivní spolupráce se školním parlamentem.
POPORA SPORTOVNÍCH A POHYBOVÝCH AKTIVIT
Moderní nadstandardní zázemí nové tělocvičny pro rozvoj sportovních a pohybových aktivit žáků školy, umělá lezecká stěna pro žáky školy.
ROZMANITÁ NABÍDKA ZÁJMOVÝCH AKTIVIT
Rozmanité zájmové kroužky pro žáky školy, které podporují rozvoj jejich pohybových, kreativních, manuálních i komunikačních dovedností a znalostí.
Zájmové kroužky:
Lezení po umělé lezecké stěně
Kroužek Hejného matematiky
Digi kroužek
Kroužek šití
Keramický kroužek
Taneční kroužek
Badatelský kroužek
Kreativní kroužek
Čtenářský klub
Kroužek přípravy na přijímací zkoušky z M a ČJ - pro žáky 9. ročníku
DOMŠKOLÁCI VÍTÁNI
Přijímáme děti vzdělávané formou individuálního (domácího) vzdělávání, poskytujeme metodickou podporu, koordinaci a spolupráci.
RODIČE VÍTÁNI
Podpora spolupráce s rodiči, otevřená komunikace a sdílení informací, třídní schůzky - forma tripartity – učitel – rodič – žák. Dopoledne s rodiči, setkávání s rodiči, kteří jsou ve škole vždy vítáni.
PODPORA PREVENTIVNÍCH AKTIVIT
Prožitkové programy pro žáky školy, školní projektové dny - vzájemná spolupráce napříč třídami a ročníky školy, redukce projevů rizikového chování. Celoškolní projekty pro vzájemné sdílení společných aktivit a činností.
ROZVOJ JAZYKOVÝCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ
Hravá angličtina již od 1.ročníku, CLIL ve výuce – propojení cizího jazyka s různými předměty, anglická – německá knihovnička, čtenářský klub – rozvoj čtenářské gramotnosti.
Podpora jazykových dovedností žáků - poznávací výjezd do Anglie pro žáky II. stupně, rodilý mluvčí ve výuce, výuka konverzace v anglickém jazyce v 8. a 9.ročníku, anglické divadlo pro žák I. a II. stupně.
ROZVOJ DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI
Informatika od 4. do 9. ročníku, digitální učební pomůcky – 3D pera, 3D tiskárny, 3D mikroskopy, tablety ve výuce, robotické stavebnice, podpora robotiky.
UČEBNÍ PLÁN ZACÍLENÝ NA ROZVOJ OSOBNOSTI ŽÁKA
Třídnické hodiny na I. i II. stupni, Výchova k morálním hodnotám – výuka od 6. do 9. ročníku, zařazení finanční gramotnosti ve výuce již na I. stupni, posílení hodin Matematiky a Českého jazyka v 8. a 9. ročníku, Anglický jazyk od 1.ročníku, Seminář z M a ČJ v 9.ročníku – příprava na přijímací zkoušky, rozmanitá zájmová činnost.
PODPORA POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora technického vzdělávání – volitelný předmět Technické činnosti a kroužek Technických činností, moderně vybavené prostory školních dílen, školní kuchyňky a keramické dílny, rozvoj motorických dovedností žáků – práce se stavebnicemi Merkur.